Welke gegevens moet ik aanleveren? (Sociale huurwoning)

Welke gegevens moet ik aanleveren als ik kandidaat ben voor een sociale huurwoning? Bekijk hieronder het overzicht. 

Belangrijk. 

Verhuist uw partner mee? Lever dan ook zijn/haar documenten in.

Persoonsgegevens 

  • Een kopie van een geldig legitimatiebewijs (Nederlands paspoort, identiteitskaart of een geldige verblijfsvergunning). Let op: een rijbewijs geldt niet als identiteitsbewijs.
    Heeft u een paspoort of identiteitskaart: dan is een kopie van de voorkant voldoende. Bij een verblijfsvergunning maakt u een kopie van de voor-en achterkant. Lees meer over een veilige kopie van uw identiteitsbewijs.
  • Bent u geen inwoner van Amsterdam, Gemeente Zaanstad of Purmerend? Een kopie historisch adresuittreksel uit het bevolkingsregister waaruit uw burgerlijke staat, uw historische woongegevens en uw gezinssamenstelling blijkt (niet ouder dan 3 maanden). Dit kunt u zelf direct regelen op de website of bij de balie van de gemeente regelen. Extra kosten van een bemiddelingsbureau zijn niet nodig.

Inkomen

  • Officiële inkomensverklaring van uw verzamelinkomen (IB). Dit is een opgave van uw inkomen die u kunt opvragen bij de Belastingdienst.
  • Is uw inkomen recent gewijzigd? Lever dan ook 3 recente loonstroken, 3 recente uitkeringsspecificaties of een prognose 2024 in.

Formulieren

  • Een volledig ingevuld Woningacceptatieformulier. Deze is niet nodig als u het digitale formulier op onze website gebruikt.
  • Een ingevulde verhuurdersverklaring.
    Deel 1: de verklaring kandidaat,  moet u altijd invullen. Deze verklaring vult u in om uw huidige woonsituatie te verklaren
    Deel 2: de verhuurdersverklaring, hoeft u niet in te vullen als u nu bij Rochdale huurt. 
    Huurt u een zelfstandige huurwoning bij een andere verhuurder? Vul dan ook deel 2 van de verhuurdersverklaring in. Deze kunt u laten invullen of opvragen bij uw verhuurder. Deze mag niet ouder dan 3 maanden zijn. 

Extra documenten in bijzondere situaties

In sommige gevallen kunnen wij u vragen extra documenten aan te leveren. Als u bijvoorbeeld net gescheiden bent, uw inkomen is gewijzigd, u onlangs met pensioen bent gegaan of ondernemer bent. Bekijk hieronder welke documenten voor uw persoonlijke situatie van toepassing zijn. 

Zorg ervoor dat alle documenten voldoen aan de juiste eisen

  • Ieder document in een apart bestand, 1 bestand per document 
  • Ieder documenten als PDF-bestand, wij accepteren géén foto’s. Op internet is veel informatie te vinden over het omzetten van documenten naar pdf. Of maak gebruik van een scan-app zoals Adobe Scan op uw mobiele telefoon.
  • Maak op uw documenten uw BSN (Burgerservicenummer) onleesbaar. Maak altijd een veilige kopie van uw identiteitsbewijs.
  • Maximaal 10MB aan documenten uploaden, verstuur het anders in 2 keer
Direct regelen

Lever nu direct uw gegevens in. Klik hier om uw gegevens in te leveren. Vul het formulier zo volledig mogelijk in. 

Formulieren
Kandidaatverklaring en Verhuurdersverklaring Woningacceptatieformulier