We gaan ervan uit dat u met veel plezier in uw woning woont. Maar het kan gebeuren dat u schade in of aan uw woning krijgt door bijvoorbeeld brand, lekkage of inbraak. Als er schade ontstaat, is het fijn als dit snel en goed hersteld wordt. Waar kunt u terecht als u schade in of aan uw woning heeft? We zetten wat belangrijke zaken voor u op een rij.
Er is verschil tussen schade aan de woning zelf (de opstal) en schade aan uw spullen en inrichting (de inboedel):
- Met opstal bedoelen we de woning die u van ons huurt en alles wat er bij hoort en er aan vast zit. Zoals het dak, de regenpijp, dakgoten, kozijnen, deuren, stucwerk, tegels.
- De inboedel zijn alle spullen die u zelf in de woning heeft gezet of er zelf in heeft aangebracht. Dus uw meubels, gordijnen, behang, vloerbedekking, maar ook kostbare bezittingen als sieraden, televisie en computer. Heeft u zelf iets veranderd of verbouwd in uw huis? Dit noemen we een ZAV (Zelf Aangebrachte Voorziening). Deze aanpassingen vallen ook onder uw inboedelverzekering.
Wat is uw situatie?
Is er schade aan de opstal, dus aan (een onderdeel van) de woning? Dan zorgen wij voor herstel ervan. Maak direct een afspraak.
Is de schade ontstaan doordat u gebreken aan de woning niet of niet op tijd heeft laten repareren. Dan moet u de reparatie zelf betalen.
Is er door lekkage, storm of brand schade ontstaan aan uw eigen spullen of inrichting (inboedel) dan bent u zelf verantwoordelijk voor het herstel van de schade. Denk bijvoorbeeld aan spullen als meubels, behang, apparatuur of vloer). Dit soort schade heet gevolgschade. Gevolgschade valt onder uw inboedelverzekering.
Uw inboedelverzekering vergoedt de kosten voor herstel of vervanging. Neem dus contact op met uw eigen verzekeraar. Bent u niet verzekerd? Dan moet u deze kosten helaas zelf betalen.
Rochdale aansprakelijk stellen?
Vergoedt de inboedelverzekering uw schade niet? En vindt u dat Rochdale verantwoordelijk is voor de schade aan uw spullen? Dan kunt u ons aansprakelijk stellen.